نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3694
-
الف
+

آشنایی با داوران مسابقه نفس گیر نواهنگ از شبکه آی فیلم2

در این گزارش با داوران مسابقه نواهنگ شبکه آی فیلم2 آشنا می شوید.

«نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان جوان و مستعد افغانستانی مقیم ایران، برگزار می شود.

 داوران این رقابت جذاب، «امیر تاجیک» خواننده مطرح ایرانی و «مهرداد هویدا» خواننده و آهنگساز سرشناس و داکتر «محمدرضا چراغعلی» موسيقی‌دان، آهنگساز، و تنظيم‌كننده مطرح موسيقی سينما و تلويزيون ایران می باشند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

«امیر تاجیک»

«امیر تاجیک» زاده ۸ سنبله(شهریور) ۱۳۴۷  هجری خورشیدی در تهران، خواننده و هنرپیشه اهل ایران است.

تاجیک در رشته انجنیری طراحی صنعتی تحصیل کرده‌ است. از کارهای مطرح وی می‌توان به «زیر آسمان شهر»، «یه مسجد» و «آسمونه» اشاره نمود.

امیر تاجیک پس از مطرح شدن، آلبوم‌های «زیر آسمون شهر» و «همکلاسی» را منتشر کرد و پس از وقفه‌ای طولانی در سال ۱۳۹۱ آلبوم «زندگی» را منتشر کرد.

دستم را بگیر، جنگل سبز، سیب ممنوع، انتظار از جمله تک آهنگ های وی می باشد و آهنگ رسمی ایران در «جام جهانی 2006 آلمان» نیز از جمله آثار امیر تاجیک است.

«مهرداد هویدا»

«مهرداد هويدا» آهنگساز، تنظيم‌كننده و خواننده اهل ایران، موسيقی را از سال 1366 با آموختن نوازندگی نی آغاز كرد.

در اين مسير از محضر اساتيدی چون استادان «عندليبی» و «كيانی نژاد» بهره گرفت. آهنگسازی را نزد استاد فقيد «مرتضی حنانه» و استاد «خسرو ظهيرالدينی» آموخت. از سال 1370 كار پژوهش روی موسيقی فلات ايران و شبه قاره هند را با درك محضر اساتيدی از افغانستان و هند همچون شادروان «محمد رحيم خوشنواز» آغاز و تاكنون ادامه داده است.

وی در زمينه های مختلف موسيقی به عنوان آهنگساز ، نوازنده و خواننده طبع آزمايی نموده است و حاصل اين تلاشها اجراهاي متعدد با گروه های ايرانی و غير ايرانی همچون رومی ، آواي مهربانی و گروه هايی از افغانستان و هندوستان است.

هویدا برای چند سریال نیز آوازخوانی کرده که «مسافری از هند» از جمله آن ها می باشد.

آلبوم های «حيرت» و «لاله گل» و تعدادی تک آهنگ از جمله فعالیت های وی در سال های اخیر می باشد.

«محمدرضا چراغعلی»

محمدرضا چراغعلی، زاده‌ ٢٩ حمل(فروردين) ١٣٥١، موسيقی‌دان، آهنگساز، و تنظيم‌كننده موسيقی سينما و تلويزيون ایران است.⠀

از مهم‌ترين آثار چراغعلی می‌توان به آلبوم «صياد» با اجرای «عليرضا افتخاری» ،آلبوم «حامی» با اجرای «حميد حامی» به عنوان آهنگساز و تنظيم كننده، آلبوم عشق است با اشعار استاد محمد علی بهمنی و همراهی پرويز پرستویی با اجرای زنده ياد «ناصر عبدالهی» به عنوان تنظيم كننده و موسيقی خاطره‌انگيز متن فلم «پر پرواز» و همچنین آهنگسازی در فلم های «آبی مثل دریا»، «بزرگ خیلی بزرگ» و «بوی بهشت» اشاره كرد.

لازم به ذکر است یکی از داوران حاضر در بخش ارزیابی، از آوازخوان های مهاجر افغانستانی آقای «عارف جعفری» هستند که از لحاظ افغانستانی بودن موسیقی؛ شرکت کنندگان را ارزیابی می کنند.

 «عارف جعفری»

«عارف جعفری» آوازخوان، آهنگ‌ساز، ادیب، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان در سال 1353 در باغچار ولایت ارزگان دیده به جهان گشود.

او از همان نوجوانی به هنر موسیقی و ادبیات علاقه داشت و افزون بر سرایش شعر، سازهای نی، کیبورد و هارمونیه را نیز در جوانی فرا گرفت.

جعفری نیز در زمینه ادبیات هم دستی بر آتش داشته و کتاب«از جنس پریشانی» را چاپ و روانه بازار کرده است، 

«صیاد»، «رود»، «صبا مزار میرم»، «پرواز» و «تا آن سوی سمرقند» از جمله آلبوم هایی است که تاکنون از «عارف جعفری» این آوازخوان افغانستانی نشر شده است.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر